Zijn er hondnetters die gebruik maken van een uitlaatservice? Bevalt dat? Vind je hond dat leuk? Is wel anders als ie opeens bij een grote groep honden hoort.
Permalink Reactie geplaatst door Bobby on 30 april 2010 at 10:08am
Hallo Raf,
Bobby ging 4 keer per week mee met een uitlaatservice. Wij werken alle twee en wat is niet leuker voor de hond dat hij 2 a 3 uur per dag opgehaald word om heerlijk te kunnen ravotten met andere honden. Als hij werd opgehaald was hij dol enthousiast en rende al de deur uit richting de auto. Het belangrijkste bij het zoeken naar een uitlaatservice is wel, dat je informatie (naar plaatsen gaan waar uitlaatservicen de honden uitlaten) moet inwinnen. Wat is de beweegreden van iemand om een service te beginnen en hoe wordt er met de honden omgegaan. Voor veel mensen is het een makkelijke manier om geld te verdienen of b.v. bij een beetje slecht weer af bellen of niet komen opdagen. Wij hebben na twee tegenvallers een hele goede getroffen. De eerste liet Bobby 5 minuten uit en sloot hem dan snel weer op thuis. De tweede belde minimaal 2 keer in de week op, op mijn werk dat zij ziek, zwak of misselijk was. Voor hondnetters in Den Haag heb ik dan ook een heel goed adresje. De eigenaresse is gedrags therapeute en de groepen zijn nooit groter dan 7 a 8 honden. Zeker voor mensen die werken of niet instaat zijn om hun hondje overdag vaak genoeg uit kunnen laten een hele goede oplossing.
Wij zien ze ook wel eens in "ons" park .... de Hondenuitlaatservice ... 1 mevrouw met wel 10 honden ... allemaal lekker los ... tot er één zich geroepen voelt om ruzie te gaan maken met een hond in het park ...plots voelt de groep van 10 zich geroepen een roedel te zijn en lekker te gang-bangen (met z'n allen op die ene !!!) Het valt inmiddels op dat tussen 1200 en 1300 alleen de uitlaatservice in het park loopt. Wat nou 3 uur rennen ... 1/2 uurtje hoor, meer niet en het kost € 10,00 per keer ... Een informatief gesprek toen alle honden er lekker nat en smerig bij liepen leerde dat het ook al teveel moeite was om de hondenpoten af te drogen ... Da's fijn thuiskomen ...
Onze Baas en Vrouwtje werken ook allebei maar doen dit om beurten, en als dat een keer niet lukt dan gaan we naar de "oppas" - kost ook € 10,00 per hond, maar dan voor een hele dag en de garantie dat ze meerdere keren lekker gaan rennen in het park. Wij zijn zodoende maar 3 x per week maximaal 5 uurtjes alleen (samen dan) en komen dus tijd tekort om te slapen. Maar zoals Bobby al zei ... het is heel goed zoeken naar een goede uitlaatservice !!!
Permalink Reactie geplaatst door Bardo on 19 juni 2010 at 7:25pm
Hoi,
Bardo gaat gemiddeld 2 x per week mee met de uitlaatservice, en ik heb hier heel goede ervaring mee.
Hij is ruim een uur weg vaak langer. Ze gaan naar t bos waar ze veilig los kunnen lopen. Als ik eens meemaak dat ik thuisben als Bardo wordt opgehaald(als ik bv ziek ben ) dan is ie door t dolle heen zo blij. Dat is een goed teken lijkt me;-).
Ik werk maar een aantal uren die dagen maar ik laat m toch ophalen en zie het voor hem ook als een uitje zeg maar.
Ik ben er dus heel blij mee