Overstappen van brokvoeding op natuurlijke voeding, iemand ervaring?

Dag allemaal,

Ik wil graag overstappen van brokvoeding naar natuurlijke voeding, heeft iemand nog tips voor mij? Waar moet ik op letten?

Lees meer artikelen over: labrador, natuurlijke, retriever, voeding

Weergaven: 102

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Dat ligt er geloof ik aan wat je wilt gaan voeren? Wil je echt helemaal over op barf? (karkassen, hart enz) of blijf je op KVV? (dit is kant en klaar en als je het goede product hebt ook volledig vlees). Ik zelf voer Jack KVV en heb hem direct over gezet! Met barf is dit niet verstandig omdat een hond die op brok staat de botten niet goed kan verteren.
Mocht je hier meer over willen weten kun je kijken op www.barfplaats.nl

Groetjes Jack en Suus
Ik heb al een beetje ingelezen en KVV lijkt mij inderdaad een zeer goede optie. Ik ga kijken op barfplaats, bedankt voor de link!

Jack zei:
Dat ligt er geloof ik aan wat je wilt gaan voeren? Wil je echt helemaal over op barf? (karkassen, hart enz) of blijf je op KVV? (dit is kant en klaar en als je het goede product hebt ook volledig vlees). Ik zelf voer Jack KVV en heb hem direct over gezet! Met barf is dit niet verstandig omdat een hond die op brok staat de botten niet goed kan verteren.
Mocht je hier meer over willen weten kun je kijken op www.barfplaats.nl

Groetjes Jack en Suus
Graag gedaan,, als je in de omgeving van Nijmegen woond kun je misschien bij de ark van noach worstjes halen. Daar staat Jack ook op en dat gaat echt super. Ze hebben 2 smaken daarin Pens en Rood vlees en naar mijn idee helemaal niet duur. Aanrader
Bedankt voor de tip...we wonen in Haarlem, dus de trip naar Nijmegen is een beetje ver. Maar ik zal het onthouden. Veel plezier vandaag in de zon!

Jack zei:
Graag gedaan,, als je in de omgeving van Nijmegen woond kun je misschien bij de ark van noach worstjes halen. Daar staat Jack ook op en dat gaat echt super. Ze hebben 2 smaken daarin Pens en Rood vlees en naar mijn idee helemaal niet duur. Aanrader
Wat zijn eigenlijk de voordelen van natuurlijke voeding ten overstaan van brokvoeding?
Het makkelijkst is kvv. Dat koop je bij de dierenwinkel of supermarkt. Goede merken zijn Carnibest, Carnivoer en Haaksbarf. Bij de supermarkt hebben ze ook kvv, maar de kwaliteit is iets minder. Ik heb mijn hond in 1x overgezet, en geen problemen gehad. In het weekend stel ik zelf wat samen (bot, spiervlees, orgaan). Hiervoor zou je barfplaats kunnen raadplegen. Mijn hond krijgt ook 1x per week vuile pens dus echt een stuk pens en niet gemalen. In het weekend krijgt ze ook wel eens vis (hele vis met kop, staart en organen).
De voordelen van vlees tov brok is dat het gezonder is voor de hond. Een hond is een vleeseter, stamt af van de wolf en heeft ook zo'n verteringssysteem. Je kunt wel brok geven, maar dan een geperste brok. Deze kun je ook goed combineren met vlees. Succes!
Ik woon ook in Haarlem hoor, maar mijn ouders wonen nog steeds in Nijmegen dus ik kom daar geregeld. Dus kan best wat meer bestellen hoor!!
mijn honden krijgen 3 dagen brok en 4 dagen KVV (carnibest soms naturis of haaksbarf, smuldier etc)
Ik heb de eerste 4 weken het kvv licht overgoten met kokend water (daarna op kamertemperatuur gegeven) na die 4 weken geen water meer overheen gedaan maar gewoon zo rauw gegeven. Eenmaal aan de kvv is het prima ook ander merk kvv is dan geen probleem kun je gewoon direct geven.
je kan van brok naar kvv ook direct over maar dan is kans wel groter op diaree enzo (omdat je hond het nog niet gewend is)
Overstappen van brokken naar rauwe vleesvoeding is het allerbeste wat je kunt doen voor je hond, dit zal tevens de levensverwachtig van de hond aanzienlijk verlengen.Alleen rauwe vleesvoeding met bot kan een hond super gezond maken en houden. Hoe kun je dit aanpakken, ik adviseer om in één keer om te schakelen naar rauwe voeding, omdat het maagzuur van de hond nu nog veel te waterig is, kun je het beste beginnen met 1 soort vlees (kip) deze botten zijn zacht van structuur en makkelijk te verteren voor een hond. Als het verder goed gaat kun je na 2 weken ook ander vlees geven, geit, lam, osse staart, hert, konijn, hart, lever, nieren, pens, rauwe vis enz.

Alles moet rauw gevoerd worden, mag dus nooit gebakken of gekookt zijn dit is slecht voor een hond en gevaarlijk, bot dat bereid is word knetter hard, en kan de tanden, kiezen en ingewanden beschadigen

Vr. gr. Cees / Fauna
Mijn arme pup die al maanden last heeft van diarree ben ik op de een op andere dag vers vlees gaan geven. En ja hoor, haar ontlasting is perfect, weinig en ze heeft nooit meer diarree. Hoop dat je inmiddels vers vlees aan je hond geeft. zo niet, dan kun je op de deze site in ieder geval kijken wat de beste hondenbrokken zijn: http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer
Hallo,

Kijken wat de beste hondenbrokken zijn, maar helaas beste hondenbrokken bestaan niet, Er zijn wel betere hondenbrokken zoals farmfood hier zitten geen conserveerniddelen, kleur en smaakstoffen in Maar ook deze brokken bestaan voor 60 / 70% uit granen, en dat is moeilijk verteerbare voeding voor een hond omdat de hond niet over de jiuiste enzymen beschikt om dit goed te kunnen verteren, wat diaree, jeuk en andere huidaandoeningen veroorzaakt. Maar dit merk is in iedergeval een stuk beter dan de andere grote bekende merken. Maar niet iedere hond krijgt problemen hoor, de meeste hebben er geen last van , als dat wel zo is , is rauwe voeding de enige oplossing

Maar brokken is hoe je het ook bekijkt slechte voeding voor ons roofdier de hond, rauwe vleesvoeding is de sturende factor om de hond gezond te houden.

Groetjes Toby

Reageer op dit Hondenbericht

RSS

© 2012   Gemaakt door Apollo.

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden