Bob houd ervan om te veel te graven. Als hij eenmaal begint is er geen houden meer aan en blijft hij maar doorgaan. Hebben jullie hiervoor een oplossing hoe dit kan worden afgeleerd? Of moet ik mijn tuin gaan herinrichten met veel tegels en potten?

Lees meer artikelen over: africhten, graven, hond, labrador, tuin

Weergaven: 13

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Alvast bedankt! (was ik vergeten)
Hi Bob

Ja dat doet Toby ook hoor grote gaten graven en dan er in gaan liggen, geweldig hoor.
Maar ik heb achter de boerderij 3 kuub metselzand liggen en dat is nu de speeltuin van Toby geworden. Eerst deed hij dit ook in mijn tuin, maar dat heb ik hem afgeleerd en dat doet hij nu gelukkig niet meer, want je hele tuin gaat er aan.

Mogelijk kun je ook een zandbak maken voor Bob ergens achter in de tuin, en dan leer je hem dat hij daar mag graven. Verstop een koekje net onder het zand en laat hem dit opzoeken, na een paar dagen oefenen is het kwartje gevallen en ziet hij dit als zijn speeltuin en denkt dan misschien kom ik wel een koekje tegen.

Als bob in de tuin wil gaan graven moet je dit direct verbieden, en hem wijzen naar zijn eigen speeltuin. Als je bob 10 minuten later bestraft zal hij dit niet begrijpen, omdat een hond dit niet lang kan onthouden, en niet snapt waarom je zo lelijk doet tegen hem.

Ook in het begin er goed op letten dat hij de zandbak niet als wc gaat gebruiken, want dan wil hij daar ook niet meer in graven en liggen, dan graaft hij liever weer in de tuin, en dan ben je terug bij af.

Let op: als je Bob verbied om in de tuin te graven dan geldt dit voor nu en altijd, als je het 1 keer toch goed vind omdat je denkt maakt niet uit daar staan toch geen bloemen, dan ben je verloren en ga je terug naar af, en begint Bob je tuin weer om te ploegen.
Duidelijkheid en consequentheid is het belangrijkste middel om honden iets aan of af te leren

Graven vinden de meeste honden geweldig, een gat graven en er lekker in gaan liggen.
Mogelijk kun je dit proberen, alles van tegels en beton is ook niet alles en erg ongezellig

Groetjes Toby en de baas

Reageer op dit Hondenbericht

RSS

© 2012   Gemaakt door Apollo.

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden