kimbo is allergies voor dierlijke eiwitten krijgt daar een rode huid van en heeft dus hypo voer van de dierenarts (is in verhouding goedkoper dan voer uit de dieren zaak) maar mag verder eigelijk niks hebben mits het hypo is vind wel af en toe wat maar misschien hebben jullie nog goede tips voor me bij de dierenarts zijn koekjes tekoop 10 euro een zakje 750gr. heb nu wel al vis koekjes gekocht bij de dieren zaak maar ben op zoek naar kluifjes ed.
groet en alvast bedank

Weergaven: 195

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

hallo kimbo,

mijn ricky is ook alergisch en wel voor teken, waardoor hij dus ook huidproblemen heeft.
hij mag dus geen graanprodukten hebben. als snoepjes kan je zetmeelsnoepjes geven van Antos,
dat zijn kleine stervormige snoepjes die je in dierenspeciaalzaken krijgt. Veel van de Antosproducten
kan je bij allergie gebruiken heb ik de laatste jaren (7) geleerd.
kluifjes geef ik hem een runderpees, daar is hij gek op maar misshien zit daar dierlijk eiwit in weet ik
eigenlijk niet. bij de dierenspeciaalzaak moeten ze dit kunnen zeggen. mijn zaak verkoopt sinds kort
ook allergievrije snoepjes, misschien zou je bij jou eens kunnen navragen. indien er veel vraag is
zullen ze het waarschijnlijk wel aanschaffen.
mariet
dank je ricky,
ja gelukkig heeft het merk antos wel het een en ander maar van die runderpeeskluifjes mag kimbo niet veel zaken hebben geen hypo allergeen produkten en kijken me raar aan als ik dat vraag want waar ik ook ben ik ga altijd een dieren zaak in om te kijken of ik iets voor kimbo kan vinden vis koekjes vind ie ook lekker en mag wel bij de dierenarts kost een zakje van 750 gram bijna 10 euro dus zoek ik vaak naar alternatieve middelen bij de dierenzaak van viskoekjes en zo
groetjes
patricia
Jeuk, huidaandoeningen, kale plekken, haaruitval, worden veroorzaakt door brokken en diner voer. Hier zit voor 70% granen in verwerkt waar de dieren jeuk en huidaandoeningen van krijgen. Graan is zéér geschikt als kippenvoer, maar zeker niet geschikt voor honden.

De hond heeft koolhydraten als energiebron nodig ?
Dit argument wordt vaak gebruikt om het hoge gehalte aan graan in industrieel voedsel te rechtvaardigen. Tegenwoordig weet men dat de hond GÉÉN graan in de voeding nodig heeft. In tegenstelling tot dierlijke eiwitten is graan een goedkope energiebron in vorm van zetmeel en dat is dan ook de enige reden waarom het in voer verwerkt wordt. Graan (koolhydraten) in voer – daar heeft alleen de voederfabrikant voordeel van, NIET het dier !

Maar ook de conserveringsmiddelen (landbouwgif) zoals etoxiquine, BHT en BHA leveren een grote bijdrage aan jeuk en huidaandoeningen. Overstappen naar andere brokken, speciale brokken, pillen en poeders en speciale shampoo is dweilen met de kraan open, en je gaat van de regen in de drup, al deze dingen is echt zinloos en kost een hoop geld, en hier wordt de hond op langere termijn alleen nog maar zieker van. Men geeft vaak honderden euro’s uit aan dierenarts bezoekjes, pillen, poeders, zalfjes, shampoos, speciale brokken, terwijl het snel en goedkoop verholpen kan worden.

Overstappen op rauw voeren is de enige juiste manier om van deze problemen snel af te komen. Rauw vlees, botten, halve kippen, kip skeletten, hart, nieren, lever, rauwe vis met kop, graat en ingewanden en al en pens, dat is pas hondenvoer wat de natuur hen heeft voorgeschreven om gezond te blijven, maar zeker geen ziek makende brokken en ingeblikte moes

Wees niet bang om uw hond rauwvlees met bot te voeren, een hond is een carnivoor (roofdier) en die heeft hier absoluut geen problemen mee. Het maagzuur van een vlees etende hond is PH-1 dit is zuur tot zeer zuur waarin botten en graten gewoon oplossen

Rauw vlees en botten is en blijft de sturende factor om uw hond gezond te maken en te houden.

Vr. gr. Cees / Fauna

beste cees,
Ik heb je berichtje gelezen en ik kan je gedeeltelijk gelijk geven maar wat nou als de rode vlekken,jeuk en de schilfers blijven bij het geven van vlees? Ik heb onze hond ook het liefst op vlees maar dat is geen optie. Heb jij misschien dan nog een ander idee voor me??

Ellen

Toby zei:
Jeuk, huidaandoeningen, kale plekken, haaruitval, worden veroorzaakt door brokken en diner voer. Hier zit voor 70% granen in verwerkt waar de dieren jeuk en huidaandoeningen van krijgen. Graan is zéér geschikt als kippenvoer, maar zeker niet geschikt voor honden.

De hond heeft koolhydraten als energiebron nodig ?
Dit argument wordt vaak gebruikt om het hoge gehalte aan graan in industrieel voedsel te rechtvaardigen. Tegenwoordig weet men dat de hond GÉÉN graan in de voeding nodig heeft. In tegenstelling tot dierlijke eiwitten is graan een goedkope energiebron in vorm van zetmeel en dat is dan ook de enige reden waarom het in voer verwerkt wordt. Graan (koolhydraten) in voer – daar heeft alleen de voederfabrikant voordeel van, NIET het dier !

Maar ook de conserveringsmiddelen (landbouwgif) zoals etoxiquine, BHT en BHA leveren een grote bijdrage aan jeuk en huidaandoeningen. Overstappen naar andere brokken, speciale brokken, pillen en poeders en speciale shampoo is dweilen met de kraan open, en je gaat van de regen in de drup, al deze dingen is echt zinloos en kost een hoop geld, en hier wordt de hond op langere termijn alleen nog maar zieker van. Men geeft vaak honderden euro’s uit aan dierenarts bezoekjes, pillen, poeders, zalfjes, shampoos, speciale brokken, terwijl het snel en goedkoop verholpen kan worden.

Overstappen op rauw voeren is de enige juiste manier om van deze problemen snel af te komen. Rauw vlees, botten, halve kippen, kip skeletten, hart, nieren, lever, rauwe vis met kop, graat en ingewanden en al en pens, dat is pas hondenvoer wat de natuur hen heeft voorgeschreven om gezond te blijven, maar zeker geen ziek makende brokken en ingeblikte moes

Wees niet bang om uw hond rauwvlees met bot te voeren, een hond is een carnivoor (roofdier) en die heeft hier absoluut geen problemen mee. Het maagzuur van een vlees etende hond is PH-1 dit is zuur tot zeer zuur waarin botten en graten gewoon oplossen

Rauw vlees en botten is en blijft de sturende factor om uw hond gezond te maken en te houden.

Vr. gr. Cees / Fauna
Beste Appa,

Je zegt: Maar wat nou als de rode vlekken, jeuk en schilfers blijven, ja als ze blijven ?
Als een hond goede gevarieerde rauwe voeding krijgt, en eens in 3 a’4 jaar naar de dierenarts voor een cocktail enting, geen vlooienmiddelen, geen wormkuren, geen brokken, blikvoer of diners meer of andere chemische rommel, dan zullen de problemen vanzelf verdwijnen. Rauwe voeding is het beste medicijn voor je hond.

Bij een vlees etende hond komen geen wormen voor, die kunnen in het sterke maagzuur nooit overleven, wormkuren is chemische rommel wat zeer slecht is voor de hond. Als je toch iets wilt geven doe het dan met VERM-X dit bestaat uit kruiden.

Overstappen op alleen en uitsluitend rauwe voeding is het beste wat je kunt doen. Het kan even duren omdat de hond moet ontgiftten, er kan sprake zijn van lichte haar uitval en dunnere ontlasting, maar dit is niet verontrustend, dit verdwijnt vanzelf.

Rauwe voeding is wat de natuur de hond heeft voorgeschreven om gezond te blijven, en zeker geen brokken, blikvoer en diners wat ziekmakend is. Al de problemen word puur en alleen maar veroorzaakt door verkeerde voeding en andere chemische rommel. Kijk maar een op www.diamond-fauna.nl hier kun je nuttige informatie vinden over honden, ziektes en voeding.

Groetjes Cees & Toby

Reageer op dit Hondenbericht

RSS

© 2012   Gemaakt door Apollo.

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden